19 דרכים להעלות את המוטיבציה לאימונים

מרגישים שהמוטיבציה שלכם להתאמן ירדה? אתם לא רואים את התוצאות שחלמתם עליהם וזה גם דיי מתאים לעובדה שאתם כבר לא מתאמנים כמו שבעבר? הכתבה הזו תעזור לכם.

קבלו 19 טיפים ותזכורות שיעזרו לכם לחזור לשגרת אימונים קבועה ובריאה.

1. הציבו לעצמכם מטרות קטנות לפני הגדולות כדי לעלות למעלה, על כל הר או גבעה, יש להתחיל לטפס בצעדים קטנים. תכננו בפירוט את הצעדים שלכם, כאשר בראש שלכם ניצבת תמיד המטרה הגדולה. תצעדו מדי יום עוד ועוד בדרך למטרה שלכם מבלי להסתכל למטה. ככל שתתמידו בצעדים הקטנים, ככה תגיעו יותר מהר ובטוח יותר למטרה הגדולה.

2. נופלים וקמים – נפלתם בתזונה? אכלתם קצת יותר מדי ושכחתם להתאמן? שקעתם בתרדמת חורף? נסו שלא להתבאס מנפילות קטנות וגדולות בדרך, קומו מהר מחדש על הרגליים וזכרו שליום המחר יש הרבה אנרגיה ומקום ליצור את החדש והרצוי. מי שקם מהר, רואה תוצאות מהר, מי ששוקע, מנציח את הקשיים ויורד עוד יותר למטה.

3. יומן אימונים ותזונה – אחד הדברים שעוזרים במיוחד לאנשים מצליחים ולספורטאי על, זוהי מחברת/יומן מטרות וביצועים. כתבו במחברת מדי יום איזה אימונים עשיתם, מה אכלתם ומה היעד הבא. לכו עם המחברת שלכם לכל מקום וכך גם תוכלו לדעת מה השגתם, לאן התקדמתם, ואיפה התקשיתם. הכתיבה המתועדת תדרבן אתכם לזוז בכל יום מחדש.

4. קבוצת אימון מדרבנת עם אותם תחומי עניין – הרבה אנשים מאבדים עניין בספורט כשאין מסביבת אנשים וחברים שמתאמנים ביחד איתם. מחקרים רבים מצאו שאימונים עם אנשים בעלי אותם תחומי עניין כשלכם מעלה משמעותית את המוטיבציה לאימונים.

5. מצאו מאמן מקצועי ופושר במיוחד שלא נעים לכם להבריז לו – אימון עם מאמן כושר אישי או קבוצתי, יעזור לכם להגיע למטרות שלכם בבטחה ויעלה משמעותית את המוטיבציה להתאמן. בחרו מאמן שאתם מעריכים ואולי גם מעט חוששים להבריז לו.

6. הקיפו את עצמכם באנשים מעוררי השראה – לסביבה שלנו יש השפעה רבה על החיים שלנו. ככל שנקיף את עצמינו יותר באנשים מלאי מוטיבציה והשראה, זה ישפיע באופן ישיר על החיים שלנו.

7. הקשיבו להרצאות מעוררות השראה, אפשר גם תוך כדי ריצה – ניתן למצוא המון הרצאות מעוררות השראה ביו טיוב או להתחבר למנטור מסויים ולעקוב אחריו. מחשבות טובות מעודדות אותנו להמשיך להתאמן, חשבו תמיד מחשבות טובות אם אתם מתקשים בדרך, האזינו לחיזוקים מבחוץ.

8. מפגש חברתי בתנועה – ככ הורגלנו להיפגש עם חברים ומשפחה ולאכול תוך כדי מבלי לשים לב, אבל תמיד אפשר להיפגש לאימון או אפילו להליכה או ריצה משותפת. בילוי משפחתי יכול להיות גם טיול אופניים או טיפוס. היו יצירתיים ומצאו יותר פעילויות שמאתגרות את הגוף.



9. שימו לעצמכם יעדים ברורים ועדיף שתתלו אותם על המקרר – לשים לעצמינו מטרות זה מעולה, אבל מה עם תאריך מוגדר שיגביר את המוטיבציה עבורכם? חשבו כמה זמן ייקח לכם להגיע למטרתכם והדביקו את היעד במקום ברור שתוכלו לראות בכל עת.

10. חשבו על איך תרגישו אם תתאמנו ומה יקרה אם לא – רגע לפני שאתם מתכננים להבריז לאימון בעוד תירוץ לא מספק, תזכרו רגע בהרגשה המדהימה של אחרי האימון. את תחושת הסיפוק, האנרגיה המרובה, הביטחון העצמי וההיי. וזכרו גם מה קורה ביום שאחרי, איך תרגישו אם תוותרו?

11. אל תשוו את עצמכם לאחרים – לפעמים אנחנו מסתכלים על אחרים ומתמלאים בהשראה וזה מעולה, אבל לעולם אל תשוו את עצמכם לאדם אחר כי לרוב זה יסתכם בתחושת תסכול. האדם היחיד שאתם יכולים להשוות את עצמכם אליו הוא אתם.

12. התעוררו מוקדם בבוקר – תודו שיש הבדל גדול בין יום שבו אתם מתעוררים מוקדם, מתאמנים ורק לאחר מכן מתחילים יום עבודה, ליום שבו אתם מתעוררים מאוחר וזורקים את את עצמכם לעבודה. היום שבו מתעוררים מוקדם הוא אנרגטי יותר, פעיל יותר ויעיל יותר.

13. הימנעו מלחפש קיצורי דרך כי זה תמיד יחזיר אתכן לנקודת ההתחלה – דיאטות, אימוני בזק וגימיקים שונים שמבטיחים תוצאות מהר לרוב לא יחזיקו מעמד. תמיד תעדיפו את הדרך הארוכה לכל החיים שתבטיח לכם בריאות לכל החיים.

14. תתחילו לדבר יותר – הרבה אנשים מדברים ולא עושים, אבל זה כבר שלב אחד יותר מלא לדבר בכלל. מה זה אומר? כשאנחנו מספרים לאנשים שאנחנו מתאמנים, אנחנו גם מתחייבים איפשהו להתאמן באמת אז ספרו לכמה שיותר אנשים שאתם מתאמנים ועל המטרות החדשות שהצבתם לעצמכם.

15. זכרו שהדברים לא ישתנו אלא אם כן אתם אלו שתשנו אותם – אף אחד לא יתאמן במקומכם או יאכל בריא במקומכם. הזמן לקחת אחריות הוא עכשיו. אל תדחו למחר את מה שאפשר לעשות היום.

16. היו אתם השראה מהלכת – שאפו להיות האנשים שחלמתם להיות. חשבו כמה נחמד יהיה להיות אלו שמעניקים השראה מאשר אלו שמקבלים, שניהם חשובים כמובן, אבל להעניק השראה גורם גם לכם וגם לאחרים לצמוח למעלה. תעדו את הדרך שלכם למעלה, אין מעורר השראה מזה.

17. זכרו תמיד את נקודת ההתחלה שממנה התחלתם ועד לאן שהגעתם. זכרו תמיד שניתן לעלות עוד ועוד למעלה, כאשר הכל תלוי ברצון שלכם.

18. ספורט לא עושים כדי לרזות, זו דרך חיים – הוציאו מהלקסיקון שלכם את המילה דיאטה או הרזייה, אתם לא במרדף אחרי עצמכם. שנו את ההסתכלות של להתאמן בשביל לרזות והחליפו אותה באימונים כדרך חיים על מנת לשמור על בריאות הגוף והנפש. כשאנחנו שומרים על זה, לא יהיו לנו תנודות גדולות גם במשקל ונוכל לשמור על בריאות מיטבית.

19. לא לשכוח – מה שתעשו היום תראו מחר. כל אימון שלא תוותרו עליו, יהיו לו השלכות/תוצאות בהמשך ולכן כדאי שתלכו עם המשפט הזה בראש ושיהדהד לכם בכל פעם שיתחשק לכם לפספס או לדלג על אימון.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
13-05-2021
מלחץ להרפייה: 10 טיפים שיעזרו לכם להירגע
תזונה
09-05-2021
25 טיפים קטנים וחשובים למי ששומר על חיטוב בחג שבועות
מתכונים
04-05-2021
עוגת ריקוטה ופירות יער
תזונה
03-05-2021
ילדים במשקל תקין: 8 דרכים לגרום לילדים לחיות בריא יותר
תזונה
29-04-2021
מה הבעיה בדיאטות ואיך אפשר לרדת במשקל בלעדיהן?
מתכונים
27-04-2021
מתכון להכנת שייק תות שוקולד
ספורט
22-04-2021
10 דברים שאתם חייבים לדעת על אימונים בגיל השלישי
תזונה
15-04-2021
מדריך עצמאות בריא: ככה תשמרו על הבריאות והמשקל ביום העצמאות